Data en
dashboards

Wij maken van data waardevolle dashboards. Dashboards die jouw succes tonen én informatie bieden waarmee jij je online activiteiten kunt optimaliseren.

 

In de online wereld raak je al gauw bedolven onder een immense berg data. Alles wordt gemeten. Platforms als Google Analytics, Google ads, Facebook en HubSpot bieden zoveel cijfers, tabellen en grafieken, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar je wilt wél weten of jouw online activiteiten succesvol zijn. En je wilt op basis van die data gefundeerde acties ondernemen om die activiteiten te optimaliseren. Wij helpen je om van de enorme berg data waardevolle informatie te maken. Wij bepalen met jouw de metrics (kpi's) die er toe doen en tonen ze in een overzichtelijk dashboard.

Data wordt pas nuttig als je doelen stelt

Het verzamelen en interpreteren van data is een integraal onderdeel van online marketing. Voor je datastrategie is het essentieel om eerst te kijken wat je wilt bereiken en dan pas naar cijfers te gaan kijken. Want om je analytics te kunnen interpreteren, moeten je activiteiten een doel hebben. Wat wil je eigenlijk bereiken met je website, campagne, contentmarketing of social-media? Om van data betekenisvolle input te maken voor beslissingen, moet je die data in de context van jouw business en doelen zetten.

Actionable dashboard

Een goed dashboard biedt niet alleen informatie over de resultaten van je inspanningen. Het helpt je jouw online activiteiten en campagnes te optimaliseren. Daarvoor is het belangrijk dat de data die wij in die dashboards tonen actionable zijn. Daarmee bedoelen we dat je direct invloed hebt op de cijfers in het dashboards als je 'aan de knoppen te draait'. Met andere woorden: als jij een webtekst optimaliseert voor SEO, Google Ads-teksten aanpast of keywords met lage CTR uitzet, zou je dat terug moeten zien in het dashboard. Zo weet je of je activiteiten succesvol zijn, of dat je toch iets anders moet doen om meer klanten te werven.

Wij kunnen je helpen met

  • Het bepalen van doelen
  • Een online strategie om die doelen te behalen
  • Metrics (kpi's) die het succes bepalen
  • Een overzichtelijk dashboard met alle metrics gewaarborgd
  • Advies op basis van het dashboard om de online activiteiten te optimaliseren

 

repsdigital werkt
onder andere voor:

Wil je weten of repsdigital
ook jou kan helpen?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek waarin we de mogelijkheden voor je op een rijtje zetten.

© 2019 Reputations Content & Campagnes BV